ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΚΟΠΕΣ

2012-03-21 18:16

Με το πρόσφατο άρθρο του γνωστού δικηγόρου Θανάση Αλαμπάση, περί νομοσχεδίου "Δίκαιης δίκης", το οποίο αναδημοσιεύθηκε εδώ, δημιουργήθηκε σύγχυση ανάμεσα στους δανειολήπτες.
Κρίνω σκόπιμον να διευκρινιστεί ότι στην ουσία, δεν αλλάζει τίποτα για κάποιον δανειολήπτη. Αυτό που προσπαθεί να κάνει το νομοσχέδιο, είναι να τρομοκρατήσει τους δανειολήπτες και να παραιτηθούν από το δικαίωμά τους να αμυνθούν δικαστικά εναντίον των τραπεζών, απειλώντας αύξηση στους τόκους.
Πρακτικό παράδειγμα:
Έστω ότι χρωστάω 100.000 από πιστωτική κάρτα σε μια τράπεζα και φοβάμαι μη μου πάρει το σπίτι.
Με την ύφεση, έφτασα να έχω εισόδημα 600-700 ευρώ το μήνα, που με το ζόρι μου φτάνουν για να ζήσω, όχι να πληρώνω δόση 700 ευρώ το μήνα.
Τι ίσχυε πριν

    Έκανα στάση πληρωμής.
    Η τράπεζα έβγαζε διαταγή πληρωμής.
    Έκανα αίτηση για ανακοπή, η οποία έπαιρνε δικάσιμο για μετά από δύο χρόνια.
    Για το διάστημα που περίμενα μέχρι να εκδικαστεί η ανακοπή, η τράπεζα με χρέωνε με επιτόκιο 20%+2,5% δηλ 22,5%.  Χοντρικά πλήρωνα για δυο χρόνια 44.500 ευρώ τόκους, δηλαδή σύνολο χρέους 144.500 ευρώ.
    Πραγματοποιούνταν η δίκη. Αν έχανα, η τράπεζα μου έπαιρνε το σπίτι, αν κέρδιζα, η τράπεζα θα έπρεπε να με κυνηγήσει με άλλο τρόπο

Τι ισχύει τώρα

    Κάνω στάση πληρωμής.
    Η τράπεζα βγάζει διαταγή πληρωμής.
    Κάνω αίτηση για ανακοπή, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και τα ίδια νομικά επιχειρήματα, η οποία θα πάρει δικάσιμο για μετά από δύο χρόνια.
    Για το διάστημα που περιμένω μέχρι να εκδικαστεί η ανακοπή, η τράπεζα με χρεώνει με επιτόκιο 20%+2,5% +3% δηλ 25,5%. Χοντρικά θα πληρώσω για δυο χρόνια 52.000 ευρώ τόκους, δηλαδή σύνολο χρέους 151.000 ευρώ.
    Πραγματοποιείται η δίκη. Αν χάσω η τράπεζα μου παίρνει το σπίτι, αν κερδίσω, η τράπεζα θα πρέπει να με κυνηγήσει με άλλο τρόπο

Αφού έτσι και αλλιώς μπατίρης είμαι και δεν έχω μία. Αλλάζει τίποτα αν χρωστάω 144.500 ή 151.000;
Ουσιαστικά ο νομοθέτης προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους οφειλέτες και να παραιτηθούν από τα δικαιώματα που τους δίνει ο νόμος. Προσπαθεί να τους σπρώξει στο γκισέ των τραπεζών και να υπογράψουν συμβάσεις ρύθμισης των δανείων τους με επαχθείς όρους.
Μην φοβάστε! ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ!

—————

Πίσω